dilluns, 7 de març del 2011

Diari d'aula (14.02.2011)

Hem començat la classe amb una dinàmica de grup relacionada amb el dia dels enamorats que consistia en escriure a un paper color rosa, una paraula que ens recordés un moment molt feliç de la vostra vida.
Seguidament, hem anat expressant individualment la paraula que hem escrit. Han sorgit paraules de tota mena i algunes esteien relacionades: Maternitat, Naixement, Alegria, Embaràs, Confiança, Nebots, Amor, Menorca, Sinceritat, Dicha, Reconeixement...
Després, hem hagut d'escriure una frase que resumís el significat de la paraula i seguidament llegir-ho. Així, hem compartit sentiments, afecte, tendresa... la qual cosa ens ha servit per conèixer i acceptar els nostres pròpis sentiments i alhora coneixer-nos millor entre nosaltres i construir un clima més familiar, empàtic i proper.
Aquesta activitat també ens ha permès reflexionar sobre la importància de l’afectivitat pels infants a les sessions de psicomotricitat. Entre tots hem arribat a la conclusió que l'afectivitat forma part i té un paper fonamental en les sessions de psicomotricitat.

Hem seguit la classe parlant sobre les pràctiques. Primerament, s’han mencionat quins són els dos centres educatius, on es poden anar a fer les pràctiques d’observació de psicomotricitat i els seus horaris: el CEI Es Poriol de Ciutadella, centre adreçat a infants de 0-3 anys i l’altre el CEIP Inspector Dr. Comas Camps d’Alaior, centre adreçat a infants d'EI de 3-6 anys. Seguidament, s'han confeccionat els grups i cada un ha establert la seva preferència de centres en funció dels seus horaris.


Després hem parlat sobre les lectures que s'han de realitzar sobre l'assigntura. Na Pilar ens va proposar que ens dividissím les lectures de manera que cada una s'encarregués de llegir-ne una i fer un resum. Així, només caldrà que llegim els resums que cada companya ha anat realitzant.

Tot seguit, hem parlat de les parts que té una sessió de psicomotricitat.
  • Ritual d'entrada: És la part inicial de la sessió, on asseguts en rotllana es recorden les normes i el funcionament: les pautes d'organització, convivència i seguretat; treure's i arraconar les sabates; tenir una actitud d’escolta davant el circuit d’activitat que es farà...
  • La part principal del ritual d’entrada inclou:
  • JOC SENSIOROMOTOR: on l'infant experimenta les diferents qualitats i propietats dels objectes.
  • JOC MOTRIU: on l'infant mitjançant l'activitat motriu vivència el plaer del moviment.
  • JOC SIMBÒLIC: És on l’infant posa en funcionament tot el seu aparell psíquic, imaginatiu, fantàstic, imitant rols dels adults i els projecta mitjançant la vivència emotiva.
  • El ritual de sortida: És la part final de la sessió on es recorda el que s'ha fet mitjançant el joc, el modelatge, el dibuix, les construccións...
I finalment, hem fet una sessió de relaxació per parelles que ha consistit en situar-nos a l'esquena de la nostra parella que té els ulls tancats i amb un dit fer-li copets com si imitéssim la pluja que esta caient. Amb respecte, lentitud i suavitat anem passant els dits des del cap fins a les cames i després en sentit contràri. Cada cop la pluja es va fent més intensa la qual cosa significa que els copets es fan amb més dits i una mica més ràpids! Però la calma torna a arribar i els cops és van realitzant progressivament més lents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada